sábado, 23 de marzo de 2013

Con el estilo por delante


Las críticas que ha recibido ‘La Roja’ por el inesperado mazazo ante Finlandia no han sido pocas. Lógicamente, empatar ante un combinado tan inferior, hace que lluevan los palos en cuanto al juego, el exceso de confianza, la alineación, etc. Todo eso lo puedo comprender. Ahora bien, lo que no comparto es cuestionar el estilo. El mismo que ha llevado a conquistar Eurocopa-Mundial-Eurocopa es el que ahora dicen que no vale.

Ante Finlandia, el nivel de juego estuvo por debajo de lo esperado, pero esa idea de toque y más toque prevaleció. La alta posesión chocó con una Finlandia cerrada, arropada atrás y sin, prácticamente, fisuras. Ante un rival así faltó más clarividencia en tres cuartos de cancha y mayor rapidez en la circulación. Del Bosque lo intentó metiendo extremos buscando más profundidad, pero ni así. Día para olvidar.

Solo ganando en Francia se recupera la sonrisa. Algo necesario para desbancar a los galos del liderato del Grupo I y evitar la repesca. España buscará el triunfo haciendo hincapié en el estilo que lo ha hecho grande y que debe prevalecer y prevalecerá. Así será para lo bueno y para lo malo.

8 comentarios:

  1. La Selección Española mantiene el estilo de toque, sí, pero hay que tener en cuenta que el nivel de juego de muchos está por debajo de lo estuvo anteriormente y eso se nota. Seguro que ante Francia se ve otro equipo, más fuerte y más centrado... Porque, pese a que no hay rival inferior, sólo cuenta la victoria.

    ResponderEliminar
  2. Yo Manolo, a mi no me agrade com juge españa ni per asomo. Tal volta estic fet a la vella escola...pero me decepcione molt que españa guanye lo que guanye y la espanya de Mr Camacho no hage guanyat res, quan jugaben de puta mare.

    Dime loco si vols...pero es axina.

    ResponderEliminar
  3. Estoy de acuerdo que algunos jugadores, ya sea porque están cascados físicamente o por otras circunstancias, no están rindiendo como se espera de ellos. Otros como Xavi, que no jugó, y Xabi Alonso también se notan y se demuestra que son esenciales. No hay rival pequeño, pero no puede ser que se empate ante Finlandia. Ante Francia hay que morir en el campo y ganar sí o sí. Gracias por tu comentario!!! :)

    ResponderEliminar
  4. Eiiii, de loco res! Me pareix genial el que dius. Com a tal totes les opinions tenen cabuda i en el fútbol hi han moltes maneres de jugar en tal de conseguir la victoria, ja sigue en catenaccio, tiqui taca, joc directe ;) La Espanya de Camacho li van fer un robo en Corea que no vetges!!!! Ahí es eixe Mundial pense que haugueren pogut fer algo si l´arbitre egipci no l´hauguere liat així....
    Personalmente, a mi este estil actual m´agrade i, com he escrit, sóc partidari de mantenir-lo. A vegades en tant de toc te pots aburrir, però veig que per fi saben a lo que juguen. Hi ha una fulla de ruta marcada ;) Gràcies pel teu comentari!!!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Crec que moltes voltes volen entrar per a on no volen entrar, y passes y mes passes. He vist partits que no de cada deu passes ne feen un vertical per a guañar terreny y si el feien.

      Crec que aquest tipus de futbol, no es divertit, sense bandes, sense un davanter centre que remate, sense profunditat per les bandes, tots per el mateix lloc, sense un morientes que no ere caps de regatejar a ningu pero te feia un gol quan feia falta.

      El doble pivot ha matat el futbol..desde guardiola o redondo, que ells a soles defenien y atacaben.... no el futbol no ha sigut lo mateix ni ho sera.

      Eliminar
  5. Si es que es de veres que el fútbol s´ha tornat massa tàctic i ara tots juguen amb el 4-2-3-1. Redondo i Guardiola no necessitaven a ningú, anaven super sobrats ;) Ara Xabi Alonso també ho podrie fer.

    Dins de tocar, tocar i tocar, la verticalitat deurien de possar-la a terme ;) El rival se tancarà bé pensant que faràs un pase en curt i, de repent, els pot sorprende en un pase a l´esquena en varios tocs i Espanya té molts bons passadors.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. España te a un dels millors pasadors del mon, te a Xabi Alonso. Te pot fer un passe ha 50 metros al peu.
      Hi ha partits que tots sons passes (o la gran majoria) horitzontals, fins que la toque ell, y fa un passe verical de 5 metres, pero vertical.

      Pero moltes voltes no hi ha gent que desborde o trenque per les bandes per a fer isos passes verticals llargs, per que estan tots a semicercle de la area esperarnt el balo, al estar tots davant del balo o ala mateixa altura no es pot sorprendre.

      Troba a faltar un 5-3-2, o un 4-4-2 en bandes llarges y carrilers, on el lateral, o el interior o el extrem es poden intercambiar el lloc depenent de la acciio.

      La proxima la farem al joquer en una birra

      Eliminar
  6. Espanya sol jugar en molts mig centres i mitjapuntes i per això se produeix tal colapse. Ahir, per lo menys, Del Bosque va obrir més les bandes amb Pedro i se va notar. Pot ser hi haurie que traure a un mitjapunta o un mig centre per a possar un extrem.

    Perfecte!!!! Pues al Joquer seguirem amb el debat i recodarem també les vivencies de Més Kun Club!!!

    ResponderEliminar